Pages

pátek 12. srpna 2011

5.den

Naštěstí nepršelo, dokonce bylo teplo, takže jsme všichni spali bez svetrů a děti se v noci vykopávali ze spacáků, co více si přát na konec dovolené ;o)

Ráno nás čekalo  balení a přesun domů. Původně jsme chtěli zůstat o den dýl, ale vidina vlastní postele a domácího pohodlí byla silnější, už se nám nechtělo večer znovu stavět stan a čekat jaká bude další noc. Rozhodnutí padlo už večer, jedeme domů.  Nezdržujeme se snídaní, stan sbalíme, věci naházíme do auta a jedem.

Po cestě ještě zastavujeme v Tvarožní Lhotě, kde je muzeum Oskeruší, avšak otevřeno pouze odpoledne, tak alespoň jeden cvak oskerušového kmene a hurá směr Kroměřížsko. Zastávku ještě uděláme ve Skoronicích, kde má manžel strýčka (už je to starý pán a těžko říct, jak dlouho s námi ještě bude). Ten měl obrovskou radost, že nás vidí a my jsme také rádi, že jsme ho mohli alespoň chvilkovou návštěvou potěšit. Vyrážíme směr Arecheoskanzen Modrá, kde uplatňuji slevový kupón a jde se na prohlídku. Skanzen se zrovna noří v přípravách na víkendovou akci, je pěkný, ale už to není takové jako ve Strážnici. Ale pro děti je aspoň srovnání, že v Modré to vypadá, jak se žilo kdysi dávno, kdy se ještě nestavěly domy zděné a jak to vypadlo, když se zděné domy stavěly, novější doba a skanzen Strážnice.

Potom krátká zastávka na nedalekém Velehradu. Okolí je momentálně spíše staveniště, poutní místo dostává nový kabát v podobě vydlážděného nádvoří a také bazili prochází restauratorskou činností. Cestou do Modré a Velehradu míjíme pirátskou loď a maják ve Starém Městě, kdy záhy zjistím od kamarádky, že je to vybudované hřiště a budoucí kovozoo. No škoda, kdybych to tušila dříve, určitě bysme zastavili. Tak snad až otevřou opravdovou KovoZoo tak se sem zajedem podívat.

Dále naše cesta vedla do Kroměříže, na výstavu večerníčku Krysáci, která byla mimochodem moc povedená, stejně jako Kuky se vrací, kterou jsme navštívili loni v Kladně. Moc se mi líbilo zpracování výstavy a i děti byly nadšené. Potom projít náměstí, dát si oběd (rádoby ve fast foodu), ale nakonec se z toho vyklubala výborná restaurace s opravdu ručně a domácky vyrobeným hamburgrem, kuřecím salátkem a pizzou, prostě ač se to jevilo na první pohled jako další rychlo oběd, byla jsem moc spokojená a už jsem ani manželovi nenadávala,že nevybral pořádnou hospodu s klasickým českým jídlem.

Nakonec nás čekaly Květné zahrady a procházka po nich. Moc pěkná procházka, zpestřená odlovem dvou kešek (zasvěcení ví) a také jedním rozbitým kolenem. Zahrady byly ale moc krásné, hlavně skleník a květinová část. Část s keři byla lehce zanedbaná a zpustošená, ale přikláním se převážně k vandalismu některých navštěvujících. No a pak už hurá domů. Dovolená byla moc pěkná, ale jak se říká, všude dobře, doma nejlíp.

Baťův kanál byl super, ale příště bych volila cestování i s koly, přece jen by to bylo větší zpestření a s koly bychom mohli vyjet ještě i o kus výše. Úsek Uherský Ostroh - Skalica však vřele doporučuji pro krásnou přírodu v okolí, spoustu památek a pěknou faunu (dokonce i ledňáčka jsme mnohokráte viděli).